
عنوان پایان نامه :
ارائه یک مدل شکل گیری تیم توسعه محصول جدید با سازگاری شبکه ای نیروی انسانی
یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :
مبانی رفتار گروه و شناخت تیم
گروه: دو یا چند نفر که رابطه متقابل بایکدیگر دارند گرد هم میآیند تا به هدف خاصی دست یابند. رفتار گروه مجموع رفتار افراد را تشکیل نمیدهد وگروه دارای ویژگیهای دیگری است.
گروهها را خود به دو دسته رسمی و غیررسمی تقسیم میشوند:
گروه رسمی : همان ساختار سازمانی که در آن گروههای کاری و کاری که باید انجام گیرد مشخص شده است.
گروه غیر رسمی: مجموعههای بدون ساختار سازماندهیشده است که در محیط کاری تشکیل میشود و واکنش طبیعی در برابر نیازهایی است که در سایه تماسهای اجتماعی اعضا بهوجود آمدهاست تا آن نیازها را رفع کند.
انواع گروه رسمی:
1-گروه حاکم: نمودار سازمانی این گروه را تعریف میکند و بر زیردستان تحمیل میشود.
2-گروه تخصصی: از افرادی تشکیل شدهاست که جهت انجام کاری برمیآیند.
انواع گروه غیر رسمی:
1-گروه ذینفع: کسانی که با گروه حاکم یا تخصصی نزدیک یا دور میشوند تا به هدف خاصی برسند.
2- گروه دوستی: که تقریبا دارای وجوه و ویژگیهای مشترکی هستند.