دانلود پایانامه

عنوان پایان نامه :   بررسی تطبیقی جایگاه شهادت شهود در فقه امامیه  و حقوق کیفری ایران

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

عدالت حالت و ملکه ای است که آدمی را باز می دارد از اینکه خدای تعالی را نافرمانی کند ، بنابراین شهادت فاسق یعنی کسی که مرتکب گناه کبیره می شود و یا در گناه صغیره اصرار و تکرار دارد قبول2-2-2 شهادت غیر قابل قبول

1-شهادت شریک به نفع شریک دیگر در مالی که میان آنها مشترک است

2-شهادت وصی نسبت به متعلق وصیت

3-شهادت طلبکاران به نفع مفلس ( یعنی بدهکاری که به ورشکستگی او حکم شده است )

4-شهادت مولی درباره عبد خود

5-شهادت عاقله نسبت به نقض عدالت شاهدانی که در جنایت خطایی ، شاهد بوده اند ( تا بدینوسیله از پرداخت دیه رهایی یابند )

همچنین شهادت کسی که زیاد دچار اشتباه می شود به گونه ای که نمی تواند موضوع شهادت را به حافظه خود بسپارد پذیرفته نمی شود ( حتی اگر آن شخص عادل باشد ) همچنین شهادت کسی که خودش داوطلبانه ( و بدون درخواست قاضی ) شهادت دهد پذیرفته نمی شود مگر این که موضوع شهادت حق الله باشد ( مانند این که شهادت دهد فلان کس نماز و زکات و روزه خود را ترک کرده است ) اگر (پس از صدور حکم ) قاضی متوجه شود شاهدی که شهادت داده ، شرایط لازم را دارا نبوده است باید حکم خود را نقض کند ( زیرا خطای آن آشکار شده است )

2-2-3 احضار شهود:

1 مواد قانون آیین دادرسی کیفری

ماده 148 – ((قاضی اشخاصی را که به تشخیص خود یا به معرفی شاکی یا اعلام مقامات ذیربط و یا تقاضای متهم لازم بداند برابر اصول مقرر احضار مینماید.))

ماده ۱۴۹

شهود تحقیق و مطلعین به‌دستور قاضى توسط ضابطین یا مأمورین ابلاغ و یا به‌هر طریقى که قاضى مقتضى بداند با رعایت مفاد ماده (۸۶) این قانون احضار مى‌شوند.

ماده۱۵۰

 بررسی تطبیقی جایگاه شهادت شهود در فقه امامیه و حقوق کیفری ایران

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

پایان نامه با عنوان بررسی تطبیقی جایگاه شهادت شهود در فقه امامیه و حقوق کیفری ایران