دانلود پایان نامه

 پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و  ارزیابی های خرید

قسمتی از متن پایان نامه :

-کاهش مقررات دست و پا گیر :

یکی از مزایای مهم مسئولیت اجتماعی ،کاهش مقررات مکانی و محیطی و بجای آن تعیین برنامهای رسمی وشناخته شده از جمله اختصاص پاداش به شرکتهایی است که فعالیت آنها  در راستای کاهش اثرات منفی زیست محیطی و سلامت و ایمنی می باشد.

8- دست یابی به سرمایه :

شرکت های دارای مسئولیت اجتماعی بالا به سرمایه هایی دست می زنند که دیگران به آن سرمایه ها دست نیافتندWorld Bank Institute ,2005,45))

2-23 مسئولیت اجتماعی و حمایت از حقوق مصرف کننده :

حقوق مصرف کننده یعنی مجموعه اختیارات و امتیازاتی که مصرف کننده درقبال عمل خرید یک کالا یا خدمت بروزاشکال، معلوم شدن عیب و نقص، احراز ضرر و زیان، عدم کارآیی، و ثمر بخشی و یا ایراد خسارت، برای جبران ضررخود از آن استفاده کند. در صورتی که از حقوق مصرف کننده حمایت گردد ، مصرف کننده از حقوقی چون حق برخورداری از انتخاب ، حق برخورداری از کالا و خدمات ایمن ، حق برخورداری از اطلاعات درست ، حق برخورداری از حمایت دولت و تشکل های مدنی در جهت احقاق حقوق خود برخوردار است برای داشتن تعریف صحیح و دقیق حقوق مصرف کننده لازم است این نکته یادآوری شود که حقوق مصرف کننده درمعنای عام خود تنها به حقوق مصرف کنندگان نهایی کالاها و خدمات منحصربه فرد نمی شود. بلکه شرکت ها در برابر تمامی افراد جامعه حتی افراد نسل بعد مسوول هستند. به عنوان مثلا آسیب رسانیدن به محیط زیست یا آلودگی آب ها ولو با تولید کالایی با کیفیت برای استفاده نهایی گروه معدودی از افراد جامعه غیر قابل توجیه و تفسیر است .از طرفی تولیدکنندگان بایستی منافع بلند مدت مشتریان را در فرآیند تولید کالا و خدمات در نظر داشته باشند. از این روست که اگر برخی از مشتریان به دلیل دانش محدود در مورد بعضی از محصولات مورد نیاز خود نتوانند به درستی منافع بلند مدت خود را تشخیص دهند. تولیدکنندگان که عموماً از سطح دانش تخصصی بیشتری نسبت به رعایت حقوق مصرف کنندگان برخوردار هستند. ملزم به رعایت حقوق مصرف کنندگان و حتی توجیه آنان هستند، پس دیدگاه کلی حقوق مصرف کننده عبارت است از در نظر داشتن منافع بلند مدت تمامی افراد جامعه اعم از مصرف کنندگان محصولات نهایی کالا و خدمات یا سایر افراد جامعه. در سالهای اخیر، فشارهای فزاینده ای بر کارخانه ها و مجتمع های تولیدی اعمال شده است تا نه تنها برای معرفی کامل تولیدات خود اقدام کنند، بلکه هر گونه خطرات فیزیکی احتمالی که ممکن است به دنبال مصرف و در اختیار قرار گرفتن آن فرآورده ها برای انسان پدید آید را نیز بیان دارند. سازمانهای حمایت از مصرف کننده محلی و ملی، فعالیتهای گسترده ای را در جهت شکل دهی به عملیات تجاری، حکومتهای محلی و ایالتی و صنایع خدماتی  به منظور آگاهی از اهمیت کیفی و ایمنی تولیدات  به عمل آورده اند.

(کاتلر وارمسترانگ،859،1385))

موسسات استاندارد نیز توانسته اند سازمانها را به رعایت حداقلها وادارند . در آینده، روند افزایش حجم اطلاعات مربوط به معرفی و افشای واقعیت تولیدات و کالاها، پهنه وسیعتری از کالاها وخدمات را در بر خواهد گرفت. گسترش فزاینده کاربرد نابجای تولیدات از نظر ایمنی و سلامتی، همراه با توسعه قدرت حامیان مصرف کننده، باعث اعمال فشار به مدیران همه سازمانها شده است تا نسبت به خواسته های ایمنی و کیفی مصرف کنندگان، مسئولیت بیشتری را احساس کنند. افزون بر توجه به تمایلات و   خواسته های مصرف کننده ، گروه های حامی مصرف کننده  قادرند از طریق حق اعلام فشارها یا برگشت  جنس فشارهای فوق العاده ای را بر شرکت ها اعمال کنند. صنایع اتومبیل سازی، با هزینه های بسیار زیادی مواجه شده است که از اجباربه پس گرفتن اتومبیل های معیوب نشأت می گیرد. فشار برای پس گرفتن اتومبیل ها بشدت به وسیله حامیان مصرف کننده، پشتیبانی و هدایت می شده اما در واقع با حمایت شدید احساسات عمومی بوده که موجبات گسترش و تحکیم آن فراهم آمد.

در بیشتر کشورهای صنعتی سه موضوع مستقل اما مرتبط با هم که توجه عملی به حقوق مصرف کنندگان را بیش ازپیش قابل ردیابی و پیگیری می نماید که عبارتند از :

افزایش سطح سواد و دانش دراین جوامع که تمامی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نقش و حقوق خود را بهتر درک می نمایند.افزایش رقابت بین شرکتهای بزرگ تولیدی در هر رشته خاص از صنعت و افزایش کمیت و کیفیت تولیدات افزایش نقش سازمان ها و تشکل حمایت از مصرف کننده غیر دولتی. (ایکاف،253،1382)

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

در شروع تحقیق قبل از انجام هرگونه مطالعه و برآورد ،باید هدف از مسأله برای پژوهش انتخاب شده روشن شود . نداشتن هدف و یا مبهم بودن جوانب موضوع پژوهش موجب می شود که در خاتمه رضایت نسبت به نتیجه کار تحقیق بدست نیاید.

این تحقیق برای دست یابی به اهداف زیر است :

اهداف کلی :  بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و ارزیابی های خرید

اهداف تحقیق :

1- تعدیل رابطه بین جذابیت مرکز و فعالیت های اجرایی از طریق تأثیر کیفیت متصور از خرید بر آن دو.

2- تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت (به لحاظ حمایت از محیط و جامعه محلی) بر ادراک مصرف کننده در خصوص جذابیت مرکز خرید.

3- تعدیل رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت و مرکز خرید از طریق حمایت متصور مرکز خرید در خصوص محیط و جامعه محلی .

4- تأثیر متصور از مسئولیت اجتماعی شرکت بر روی متغییرهای آمیخته بازاریابی و تأثیر متغییرهای آمیخته بازاریابی بر ادراک مصرف کننده از جذابیت مرکز خرید.

5- تعدیل رابطه بین فعالیت های محلی مسئولیت اجتماعی شرکت و جذابیت  مرکز از طریق عملکرد متصور از مسئولیت اجتماعی

هدف کاربردی :بکارگیری نتایج این تحقیق در مراکز خرید (مرکز خرید هایپراستار)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تحلیلی تأثیر ادراک مصرف کننده از مسئولیت اجتماعی بر جذابیت مراکز خرید و  ارزیابی های خرید  با فرمت ورد