دانلود پایان نامه

 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 ارزیابی کارایی کانال های توزیع با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

قسمتی از متن پایان نامه :

– اهمیت و کارکردهای کانال‌های توزیع

یک کانال توزیع علاوه بر انتقال کالا از تولیدکننده به مصرف‌کننده، صرفه‌جویی در زمان، متصل کردن مالکان کالا و مشتریان، وظایف مهم دیگری نیز بعهده دارد. مهمترین این وظایف عبارتند از:

– جمع‌آوری اطلاعات لازم از منابعی مانند مشتریان بالقوه و کنونی، شرکتهای رقیب و سایر عوامل و نیروهای فعال در محیط بازاریابی.

– مذاکره با مشتریان بمنظور افزایش انگیزه‌های لازم خرید در آنها

– حصول توافق در مورد شرایط خرید و انتقال تملک و مالکیت داراییها

– سفارش گرفتن از مشتریان عمده و سفارش دادن به شرکتهای تولیدکننده

– تامین وجوه لازم و مقادیر لازم محصول در کانال توزیع

– بر عهده گرفتن بخشی از ریسکهای مربوط به کانالهای توزیع

– تهیه انبارهای لازم به منظور انبار کردن و نقل و انتقال کالاهای فیزیکی

– پرداخت وجوه لازم از جانب خریداران و از طریق بانکها و سایر مؤسسات مالی

(بختائی و گلچین‌فر، 1385 : 26)

وندرمرو[1] در بیان اهمیت نقش واسطه‌ها در کانال توزیع سه دلیل را مطرح می‌کند:

1- بسیاری از تولیدکنندگان منابع مالی برای بازاریابی مستقیم را دراختیار ندارند.

2- در برخی موارد امکان بازاریابی مستقیم در عمل به آسانی فراهم نیست.

3- گاه تولیدکنندگانی که برای خود کانال خصوصی دایر می‌کنند می‌توانند با اختصاص این سرمایه به کاراصلی خود، به بازده وسودآوری بالاتری دست یابند. (وندرمور، 2010 : 204)

[1] Vanedrmrew, 2010

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف اساسی تحقیق

برای بسیاری از شرکت‌ها، سیستم توزیع یک تصمیم اساسی برای ایجاد یک کسب و کار موفق است. سیستم توزیع برای عملکرد کارآمد و سودآوری شرکت فوق‌العاده مهم است. حال با توجه به وجود انواع کانال‌های توزیع سعی در بررسی و ارزیابی کارایی آن‌ها و انتخاب کانال توزیع کارا در شرکت کرانه تجارت بین‌الملل جهت افزایش میزان فروش و سهم بازار نمودیم. برای این منظور شاخصه‌ای مهم جهت ارزیابی کارایی کانال‌های توزیع انتخاب سپس جهت مقایسه آن‌ها از روش تحلیل پوششی داده‌ها ( DEA ) استفاده خواهد شد.

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده